Handelsbetingelser

Rigtige Mænd ApS
Cvr. nummer 40284796
info@butik-rigtigemaend.dk
Tlf: (+45) 61443949
Hverdage: 10:00 - 17:30, onsdage: Lukket, Lørdag 10:00-13:00

Om at handle hos . Bestillingen er først bindende, når vi har godkendt din ordre.

Jeg er ny kunde. Hvordan bestiller jeg?
Velkommen til butik-rigtigemaend.dk (CVR nr. 40284796), dejligt du fandt os. Rigtige Mænd i Nørresundby blev etableret i 2008 og har pr. 1.3.2019 skiftet ejer og navnet er nu Rigtige Mænd ApS.

Alle de varer du finder i vor webshop kan købes online her og nu (der kan være enkelte, hvor vor leverandør har nogle forbehold ift. online handel). Klik på en vare du er interesseret i og vælg størrelse og farve. Klik herefter på knappen 'Læg i kurv'. Du kan nu lægge flere varer i kurven, ved at finde dem i webshoppen på samme måde. Når du er klar til at gå til kassen, klikker du på 'Gå til bestilling'.

Hav venligst bank/kortoplysninger parat, samt adressen varerne skal sendes til. Når disse oplysninger er udfyldt klikker du på "Gennemfør bestilling" og dine varer er på vej til dig.

Har Rigtige Mænd en fysisk butik?
Ja, vi har en fysisk butik i Skalborg (City Syd). Du kan finde butikken på Hobrovej 461, 9200 Aalborg SV, tlf. 61443949.

Vi tror på, at vi kan betjene dig bedre når vi også til dagligt har en fysisk butik, hvor vi kan "træne" ved at betjene de fysisk fremmødte kunder. Således er personalet i den fysiske butik og webshoppen de samme. Begge steder gælder ærlig service i øjenhøjde. (Ved køb i den fysiske butik er der 14 dages bytte- og returret. Nedsatte- og udsalgsvarer tages ikke retur).

Kan jeg ringe til jer?
Du er naturligvis velkommen til at ringe til os på (+45) 61443949. Telefonen er åben hverdage kl. 10:00 - 17:30, onsdage lukket, lørdag 10:00-13:00. Husk du også altid kan sende en e-mail til info@butik-rigtigemaend.dk. Vi bestræber os på at besvare alle e-mails indenfor 24 timer. Vi ser frem til at høre fra dig.

Spørgsmål omkring en vare:


Varen jeg gerne vil have er udsolgt - får I flere af den?
Det sker at visse varer bliver udsolgt. Engang imellem får vi efterleverancer af populære varer, og nogle gange får vi varer retur. Derfor kan vi kun opfordre dig til at kigge forbi fra tid til anden. Du kan også med fordel tilmelde dig vores kundeklub og nyhedsbrev.

Jeg har brug for mere information om en vare
Vi skriver så mange oplysninger som muligt om vore varer, så som størrelse, farve, materiale. Vi sætter også en ære i at have gode og fortællende billeder af vore varer.

Hvis du har brug for yderligere information, så skriv til info@butik-rigtigemaend.dk - det er vigtigt at du oplyser mærke og modelnavn, som fremgår på de enkelte varer.

Jeg så noget fedt tøj i et af de mærker I fører - kan I finde det til mig?
Det kan være vi har det selvom det ikke fremgår af webshoppen (kan være under oprettelse). Skriv eller ring blot til os.

Varen jeg købte er nu blevet billigere - betaler I differencen tilbage?
Heldigvis for vore kunder sætter vi flere priser ned end vi sætter op. Vi kan desværre ikke kompensere kunder, der allerede har købt en vare, vi efterfølgende sætter prisen ned på.


Hvilke betalingskort kan jeg bruge?
Dankort
Dankort / VISA-Dankort
VISA
MasterCard
Diners Club
VISA Electron
Maestro
JCB
De viste priser på webshoppen er inklusiv dansk moms (25%). Al handel på butik-rigtigemaend.dk foregår på dansk.

Kreditkort
I betalingsfasen får du opgivet, hvilke varer du har bestilt samt den samlede pris. Der tages ikke kortgebyr for betaling på butik-rigtigemaend.dk. Når du vælger at gå til kassen, bliver du ført til en sikker server godkendt af NETS, hvor du skal indtaste følgende:

Kreditkortnummer
Udløbsdato
Kontrolcifre
Såfremt du ikke udfylder disse felter korrekt, kan butik-rigtigemaend.dk ikke gennemføre dine varekøb. Herefter trykkes på 'Godkend'. Beløbet trækkes først på din konto, når varen sendes fra butik-rigtigemaend.dk. Du vil ved modtagelsen af bestillingen få en faktura.

Er det sikkert at bestille online?
Når du har samlet de varer, du ønsker og gerne vil betale, bliver du automatisk omdirigeret til en såkaldt sikker server hos QuickPay. Herfra er al kommunikation mellem dig og serveren krypteret med SSL (Secure Socket Layer)-kryptering. Denne kryptering sikrer, at ingen kan aflytte eller opsnappe de informationer du indtaster. Selve transmissionen er godkendt af NETS, og sikrer dig den størst mulige sikkerhed omkring transaktionen. Når du befinder dig i en sikker zone, vises, i dit browservindue, et lille 'Secure Server'-ikon. I Internet Explorer og Firefox er dette lille ikon en lukket hængelås.

Hos butik-rigtigemaend.dk beder vi dig aldrig om din underskrift eller pinkode. Uanset om du handler på Internettet eller i en traditionel butik gælder det, at det KUN er din underskrift eller pinkode, som i juridisk forstand, kan betragtes som bindende. Hvis nogen misbruger dit kortnummer og kortets udløbsdato, har den pågældende butik pligt til at annullere handelen. Det kan din bank gøre for dig. Det vil sige, at du ikke løber nogen risiko ved at handle hos
butik-rigtigemaend.dk.

Bliver jeg nødt til at bestille online?
At bestille online er den mest sikre og effektive måde for os at håndtere din ordre. Derfor tager vi kun imod ordrer online.

Hvornår trækker I pengene?
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra butik-rigtigemaend.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Fragt og levering

Kan jeg hente varerne i Jeres butik?
Ja, det kan du. Du vælger blot "Afhentning i butik" under forsendelse (ingen evt. fragtgebyr), så er varen reserveret til dig og klar til afhentning (du er så sikker på ikke at køre forgæves). Husk blot din online kvittering.

Leveringstid
Ordrer modtaget inden kl.14.00 afsendes samme dag. Vi sender ikke til udlandet, Grønland og Færøerne. Undtaget herfra er varer angivet som bestillingsvarer med længere leveringstid. Varerne sendes med GLS.

Ved bestilling af både lagervarer og varer som er angivet som bestillingsvarer, forbeholder butik-rigtigemaend.dk sig ret til, enten at sende ordren delvist eller samlet, når bestillingsvarerne er på lager.

Alle varer leveres så længe lager haves. butik-rigtigemaend.dk har en intelligent lagerstyring, så varer kun vises på webshoppen, hvis de er på lager.

Beskadiget pakke
Er din pakke beskadiget ved levering er det bedst at reklamere hurtigst muligt (gerne samme dag) og ved synlig beskadigelse bedes du nægte modtagelse. Det er en rigtig god ide at modtage med FORBEHOLD. Kontakt Rigtige Mænd kundeservice på info@butik-rigtigemaend.dk - så hjælper vi med reklamationsbehandlingen.

Jo hurtigere du reklamerer, jo bedre, da det ellers kan være svært for dig som kunde at bevise, at det er en skade, der er opstået i forbindelse med fragt og ikke i din varetægt.

Hvad skal jeg betale i fragt?
Ved levering til en adresse i Danmark, bliver varerne sendt ganske gratis med GLS til pakkeshop ved samlet køb over DKK 899,00. Hvis din ordre er under DKK 899,00 koster det DKK 70,00 i fragt.


Kan jeg ændre ordren?
Kun hvis vi ikke har pakket din ordre. Vi pakker hele dagen så vi skal modtage ændringen hurtigst muligt per telefon efter ordreafgivelse, for at det skal kunne lade sig gøre.

Hvis jeg ikke er hjemme når min pakke ankommer, hvad sker der så?
GLS vil lægge en seddel i din postkasse (ved omdeling), og du kan så efterfølgende afhente pakken hos din lokale GLS pakkeshop typisk dagen efter. Vi anbefaler at du sender til dit arbejde, så der altid er nogen til at modtage din pakke.

Jeg har brug for at ændre leveringsadressen på min ordre
For at kunne ændre adressen på en afgivet ordre skal du skrive til kundeservice med dit ordrenummer og de nødvendig ændringer. Vor kundeservice vil vende tilbage med information, om det var muligt at foretage ændringen.

Min bestilling er en gave.
Du skriver blot "Gave" i tekstfeltet, så pakker vi gaven fint ind.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på butik-rigtigemaend.dk

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i en ordre, og som leveres enkeltvis.
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via info@buitk-rigtigemaend.dk el. tlf. 9822 3446. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan benytte vores RETURSERVICE. Eller du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse/vare

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer købt hos butik-rigtigemaend.dk kan alle returneres med normal post.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug og den returneres med alle originale mærker påsat og varen må ikke være vasket.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes dette købsbeløb.

Hvis du benytter din fortrydelsesret refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Hvis du fortryder, skal varen sendes til:
Rigtige Mænd ApS
Hobrovej 461
9200 Aalborg SV
att.: Webshop.
Du kan også fortryde ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på samme adresse efter forudgående aftale.

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Ved returnering eller ombytning skal du vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder og vedlægge den fremsendte følgeseddel samt kopi af faktura. Har du handlet med Visa Electron bedes du oplyse dit reg. nr. og kontonummer, så vil beløbet blive tilbageført dertil.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Jeg har brug for at returnere en vare.?

Vare kan returneres til Rigtige Mænd ApS, Hobrovej 461, 9200 Aalborg SV

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen på varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget refundere vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen sendes til:
Rigtige Mænd ApS
Hobrovej 461
9200 Aalborg SV
att.: Webshop

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt. Du skal vedlægge kopi af din oprindelige kvittering på købet. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Der mangler noget i min ordre
Desværre kan der ske fejl. Hvis du har modtaget din ordre og der mangler en vare, så kontakt os venligst på kundeservice og vedlæg dit ordrenummer. Vi vil så undersøge sagen.

Jeg har fået det forkerte beløb tilbage
Uheldigvis sker der fejl. Hvis du mener at du har fået det forkerte beløb tilbage. Kontakt venligst kundeservice med dit ordrenummer og beløbet du mener at skulle have tilbage.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på butik-rigtigemaend.dk har vi brug følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos butik-rigtigemaend.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren for butik-rigtigemaend.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på butik-rigtigemaend.dk er Rasmus Rauff Blauenfeldt.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til butik-rigtigemaend.dk videregives ellers sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos butik-rigtigemaend.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til butik-rigtigemaend.dk via e-mail info@butik-rigtigemaend.dk.

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til (indsæt rette klagenævn for din webshop, eksempelvis Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk.) Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Til top